Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky ("VOP") Znění ze dne 04.02.2022
the fitness company trading s.r.o., ICO 278 60 701
Václavské náměsti 795/40, Nové Město, 11000 Praha (dále jen "TFC")

 

1. Oblast působnosti

1.1 Společnost TFC uzavírá smlouvy se zákazníky pouze na základě VOP platných k okamžiku objednávky zákazníka.

1.2 Veškeré obchodní podmínky zákazníka se tímto výslovně odmítají.

1.3 V případě rozporů ve smluvních základech platí následující pořadí: zvláštní písemně potvrzené dohody, VOP, zákonné normy.

1.4 VOP se vztahují jak na zákazníky z řad podnikatelů, tak na zákazníky z řad spotřebitelů, pokud není výslovně nařízeno výhradní použití pro zákazníky podnikatele/nepoužití pro zákazníky spotřebitele.

 

2. Uzavření smlouvy

2.1 Veškeré nabídky společnosti TFC jsou nezávazné a mají být chápány pouze jako výzva k podání objednávky ze strany zákazníka.

2.2 Objednávky zadané zákazníkem jsou pro zákazníka závazné od okamžiku jejich přijetí společností TFC, pro zákazníky spotřebitele pouze po dobu 14 dnů od jejich přijetí.

2.3 Smlouva je uzavřena písemným prohlášením o přijetí (potvrzením objednávky) nebo dodáním ze strany TFC.

2.4 Informace a vyobrazení (barva, tvar atd.) v popisech, brožurách atd. týkající se výkonu, rozměrů, hmotnosti, provozních nákladů, rychlosti, vybavení, technických hodnot je třeba považovat pouze za orientační hodnoty a součástí smlouvy se stávají pouze tehdy, je-li na ně v nabídce odkazováno.

2.5 Zákazník musí důkladně zkontrolovat potvrzení objednávky. Odchylky potvrzení objednávky od samotné objednávky musí být zákazníkem prokazatelně písemně namítnuty v přiměřené lhůtě; obsah potvrzení objednávky se stává závazným, pokud zákazník podnikatel námitku nevznese.

2.6 Společnost TFC si vyhrazuje právo na přiměřené drobné odchylky v designu, jakož i na přiměřené drobné změny tvaru, modelu, konstrukce a materiálu v průběhu technického pokroku a dalšího vývoje. Takovéto odchylky nepředstavují vadu zboží.

 

3. Ceny

3.1 Ceny jsou uvedené v EURO bez daně z přidané hodnoty - pro spotřebitele včetně daně z přidané hodnoty - a nezahrnují náklady na balení, pojištění, dopravu a montáž, jakož i poplatky za sběr a přepravu. Ceny uvedené na domovské stránce jsou platné pouze v internetovém obchodě.

3.2 Pro zákazníky podnikatele platí ceny platné v den dodání. Zpoždění dodání z důvodů na straně společnosti TFC však nevede ke zvýšení ceny.

3.3 Opravy a prohlídky mimo záruku budou účtovány podle skutečných nákladů.

 

4. Platební podmínky / výhrada vlastnictví

4.1 Fakturace se provádí s potvrzením objednávky nebo s dodáním.

4.2 Pokud nebyly dohodnuty zvláštní platební podmínky, je polovina ceny splatná po obdržení potvrzení objednávky a zbývající část po dodání.

4.3 Platby jsou splatné ihned po obdržení faktury. Srážky jakéhokoli druhu z fakturované částky zákazníků podnikatelů nejsou povoleny, slevy, bonusy, splátky pouze v případě písemné dohody.

4.4 Reklamace faktur musí být podána do čtyř týdnů, jinak se v případě zákazníků podnikatelů považuje za schválenou.

4.5 Zákazník podnikatel není oprávněn uplatňovat zadržovací práva ani jiná práva na odmítnutí plnění a v záručních případech je oprávněn zadržet pouze výdaje nezbytné pro zlepšení, nikoli však celou fakturovanou částku.

4.6 Společnost TFC přijímá následující platební metody: Visa, Mastercard, okamžitý převod, PayPal a Apple Pay.

4.7 Pokud je zákazník v prodlení, může společnost TFC, aniž by byla dotčena její ostatní práva, požadovat úrok z prodlení ve výši 10 % p.a. od data splatnosti; v případě zákazníků podnikatelů může společnost TFC navíc požadovat okamžitou úhradu dlužné ceny (ztráta lhůty) a požadovat poplatek za zpracování ve výši 7,50 EUR za každou upomínku, veškeré náklady před zahájením soudního řízení (např. další poplatky za upomínky a právní služby) a v případě odstoupení od smlouvy smluvní pokutu ve výši 25 % ceny.

4.8 Zboží zůstává ve výhradním vlastnictví společnosti TFC (zboží s výhradou), dokud nejsou splněny všechny nároky společnosti TFC vůči zákazníkovi vyplývající z příslušné objednávky, a to i v případě, že jednotlivé díly již byly zaplaceny.

 

5. Dodání

5.1 Dodání se provádí výhradně na českou adresu k chodníku. Další přepravu zboží na místo použití musí zajistit zákazník. Zboží se dodává buď v jednotlivých částech (v demontu), nebo smontované a připravené k provozu. Montáž společností TFC bude provedena pouze v případě, že si ji zákazník objedná a zaplatí.

5.2 Dodací lhůty se považují za nezávazné a začínají běžet nejdříve po splnění všech technických a obchodních (zálohových) předpokladů, které má zákazník splnit, a po účinném uzavření smlouvy.

5.3 Dodání pro zákazníky podnikatele se uskutečňují ze závodu/skladu. Společnost TFC nenese žádnou odpovědnost vůči zákazníkům podnikatelům za včasné, úplné a nepoškozené doručení zboží; riziko přechází v okamžiku předání zboží na dopravce. Společnost TFC není povinna pojistit zboží ani přepravu zboží.

5.4 Zákazník je povinen neprodleně převzít zboží, které mu bylo zasláno nebo dáno k dispozici k vyzvednutí/odeslání v souladu se smlouvou; pokud tak zákazník neučiní, může mu společnost TFC účtovat skutečné náklady na skladování.

5.5 Dodržení dohodnuté závazné dodací lhůty neplatí v případě nepředvídatelných okolností nebo okolností nezávislých na vůli stran (např. vyšší moc, válka, ozbrojené konflikty, úřední zásahy/zákazy, poškození vzniklá při dopravě, jakož i selhání nebo odmítnutí dodávky ze strany zásadního, obtížně nahraditelného dodavatele, pandemie). V takových případech jsou zákazník a společnost TFC oprávněni odstoupit od smlouvy po stanovení přiměřené dodatečné lhůty.

5.6 Společnost TFC je oprávněna neprovádět dodání, pokud existují neuhrazené faktury z jiných objednávek nebo pokud se po potvrzení objednávky zjistí okolnosti týkající se finanční situace zákazníka, v jejichž důsledku se platba již nezdá být dostatečně zajištěna. Toto neplatí pro zákazníka spotřebitele.

 

6. Záruka pro spotřebitele

6.1 Společnost TFC odpovídá zákazníkovi spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady.

6.2 Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo

      a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

      b) na odstranění vady opravou věci,

      c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

      d) odstoupit od smlouvy.

6.3 Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník spotřebitel právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

6.4 Zákazník spotřebitel sdělí TFC, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.

6.5 Nebude-li u jednotlivého zboží uvedena delší doba, je zákazník spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne

      a) u nového zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí;

      b) u zánovního zboží v době dvaceti jedna měsíců od převzetí; a

      c) u použitého zboží v době dvanácti měsíců od převzetí.

6.6 Bod 6.5 se nepoužije

      a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,

      b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,

      c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí zákazníkem spotřebitelem, nebo

      d) vyplývá-li to z povahy věci.

6.7 Zákazníkovi spotřebiteli náleží náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva.

6.8 Vzdá-li se zákazník spotřebitel předem svého práva z vadného plnění, vyžaduje projev jeho vůle písemnou formu.

6.9 Právo z vadného plnění zákazníkovi spotřebiteli nenáleží, pokud před převzetím věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám způsobil.

6.10 Je-li zboží v zahraničí, nese náklady na dopravu spojené s odstraněním vady zákazník spotřebitel.

 

7. Záruka pro zákazníky podnikatele

7.1 Záruční doba činí pro zákazníky podnikatele 9 měsíců od dodání.

7.2 Společnost TFC je povinna odstranit jakoukoli závadu, která zhoršuje funkčnost v souladu s příslušným stavem techniky a která existuje v době předání.

7.3 Zákazník podnikatel je povinen ihned po převzetí zboží zkontrolovat z hlediska úplnosti a případných vad a nahlásit je do 14 dnů s uvedením povahy a rozsahu vady. Pokud se zákazník podnikatel zdrží nahlášení závad, ztrácí veškeré nároky - kromě případu skrytých vad.

7.4 Zákazník podnikatel musí prokázat, že vada existovala v době dodání a v záruční době.

7.5 Společnost TFC může splnit záruční reklamaci pro zákazníky podnikatele podle vlastního uvážení odstraněním vady, výměnou nebo snížením ceny.

7.6 Veškeré vedlejší náklady spojené s odstraněním závad (např. náklady na montáž/demontáž, dopravu, likvidaci, balení, cestovné/dálkovou dopravu), jakož i riziko přepravy nese zákazník podnikatel.

7.7 V případě zamítnutí oznámení vad musí být nároky zákazníka podnikatele uplatněny u soudu do 6 měsíců.

7.8 Ze záruky jsou vyloučeny závady způsobené instalací dílů třetích stran, montáží neprovedenou společností TFC, opotřebením způsobeným používáním, nedodržením návodu k obsluze a doporučené údržby, nedbalým, nesprávným nebo nesprávným používáním (poškozením, úpravou, opravou) ze strany zákazníka nebo třetích stran, přírodními vlivy, opotřebením dílů a použitým zbožím.

7.9 Povinnost společnosti TFC aktualizovat digitální služby je pro zákazníky podnikatele výslovně vyloučena.

 

8. Odpovědnost

8.1 Odpovědnost společnosti TFC za mírnou nedbalost je vyloučena u zákazníků podnikatelů a TFC neodpovídá ani za následné škody, škody na majetku, ušlý zisk a nároky třetích stran.

8.2 Ve všech případech odpovědnosti společnosti TFC musí zákazník podnikatel prokázat zavinění společnosti TFC, které je důvodem odpovědnosti.

8.3 Zákazník podnikatel se výslovně vzdává jakéhokoli regresního nároku vůči společnosti TFC ve smyslu § 12 zákona o odpovědnosti za výrobek (Produkthaftungsgesetz).

8.4 Bod 7.6 se přiměřeně použije i na nároky na náhradu škody v případě zákazníků -podnikatelů.

8.5 Nároky zákazníků podnikatelů na náhradu škody se promlčují po uplynutí jednoho roku od okamžiku, kdy se dozvěděli o škodě a pachateli.

8.6 Veškeré nároky na náhradu škody jsou v případě zákazníků podnikatelů omezeny na výši ceny, v případě opožděné dodávky na 0,5 % za každý ukončený týden prodlení, nejvýše však na 5 % z dlužné ceny.

 

9. Rozhodné právo / příslušnost soudu

9.1 Pro zákazníky podnikatele je místem plnění a příslušnosti soud, který je věcně příslušný pro Linec; to platí i v případě, že vzniknou spory o platnosti smlouvy/dohody o příslušnosti.

9.2 Případné spory mezi společností TFC a zákazníkem spotřebitelem lze řešit mimosoudní cestou. V takovém případě může zákazník spotřebitel kontaktovat příslušný subjekt mimosoudního řešení sporů vedený na seznamu Evropské komise (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2)

9.3 Všechny právní úkony, na které se vztahují tyto VOP, se řídí výhradně rakouským právem s vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží a kolizních norem rakouského mezinárodního práva soukromého.

 

10. Ostatní

10.1 Zákazník souhlasí s použitím osobních údajů v rámci smluvního vztahu a pro marketingové účely ze strany společnosti TFC nebo třetích stran pověřených společností TFC a se správou/zpracováním těchto údajů pomocí automatizovaných systémů. Zaměstnanec povoluje společnosti TFC zasílat mu informační materiály pro reklamní účely a předávat uložené údaje třetím stranám. Zaměstnanec je oprávněn vznést proti tomuto použití námitku prostřednictvím neformálního oznámení.

10.2 Jakékoli kopírování/distribuce zboží, napodobování nebo dekompilace či úpravy softwaru, které nebyly předem výslovně povoleny společností TFC, jsou zakázány.

10.3 Pokud by jednotlivá ustanovení byla zcela nebo zčásti právně neúčinná, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení VOP vůči zákazníkům podnikatelům. V takovém případě se strany zavazují nahradit neplatné ustanovení platným ustanovením, které se co nejvíce blíží hospodářskému účelu, který strany neplatným ustanovením sledovaly. Totéž platí v případě nepředvídané mezery.

10.4 E-maily se považují za písemná prohlášení.

10.5 Zákazník je povinen vrátit veškeré zboží zakoupené od společnosti TFC pouze společnosti TFC. Žádné zboží se nesmí dostat do oběhu odpadu mimo společnost TFC.

 

11 Práva zákazníka spotřebitele na odstoupení od smlouvy při prodeji na dálku

11.1 Každý zákazník spotřebitel má právo ve lhůtě 14 dnů odstoupit od smlouvy bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dní ode dne, kdy zákazník spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, která není dopravcem, převzala zboží. Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí zákazník spotřebitel informovat společnost TFC o rozhodnutí odstoupit od smlouvy prostřednictvím jasného prohlášení (např. dopisu, e-mailu). Zákazník spotřebitel může pro tento účel použít níže uvedený formulář pro odstoupení od smlouvy, který však není povinný. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy stačí, aby zákazník spotřebitel zaslal oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Společnost TFC potvrdí přijetí tohoto oznámení zákazníkovi spotřebiteli bez zbytečného odkladu.

11.2 Odstoupí-li zákazník spotřebitel od této smlouvy, je společnost TFC povinna vrátit všechny platby, které od zákazníka spotřebitele obdržela, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů na jiné než nejlevnější standardní dodání, které TFC nabízí), stejným způsobem, kterým platby obdržela, a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy společnost TFC obdržela oznámení o odstoupení od smlouvy.

11.3 Zákazník spotřebitel je povinen vrátit zboží společnosti TFC do 14 dnů ode dne, kdy společnost TFC obdržela odstoupení od této smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud zákazník spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím. Společnost TFC může odmítnout vrácení peněz, dokud společnost TFC neobdrží zboží zpět nebo dokud zákazník spotřebitel nepředloží důkaz o tom, že zboží vrátil.

11.4 Zákazník spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží. Tyto náklady se odhadují na maximálně přibližně 199 EUR na položku.

11.5 Zákazník spotřebitel musí uhradit ztrátu hodnoty zboží pouze tehdy, pokud je tato ztráta hodnoty způsobena manipulací, která není nezbytná pro vyzkoušení kvality, vlastností a funkčnosti zboží.

11.6 Vzorový formulář pro odstoupení (* nehodící se škrtněte):

Pro the fitness company trading s.r.o Václavské náměsti 795/40, Nové Město, 11000 Praha, (e-mailem office@fitnesscompany.cz).

Odvolávám tímto mnou uzavřenou smlouvu o koupi následujícího zboží*/poskytnutí následujících služeb*.

Objednáno dne / obdrženo dne

Datum jméno a adresa zákazníka spotřebitele